5. nedelja med letom
Jezus danes prihaja s prispodobo soli.
Sol je drobna, komaj opazna, a z močnim okusom. Ni namenjena temu, da je varno
zaprta v omari, marveč, da se vrže v hrano, se raztopi in jo tako naredi okusno
ter privlačno. Ni namenjena temu, da stoji v omari, temveč, da se daje. Do
izničenja.
V tem je čudovita prispodoba
kristjana, ki prav tako ni namenjen, da ostaja zaprt v svojih »getih«, da od
daleč opazuje in obsoja to neokusno hrano okolja, temveč da postane njen del,
gre v svet in se daruje, torej izniči do te mere, da bo vse okrog njega postalo
drugačno, privlačno, okusno …
Hrana se brez soli težko zaužije, pa
tudi pokvari se hitreje. Tako je bilo nekoč in tako je danes. Svet brez
veselega oznanila krščanstva ostaja prazen in pust, s tistim hrepenenjem
po izgubljeni svetlobi rajskega sijaja in tolikimi, ki se skrivajo za »figove
liste« lastne krivde in medsebojnega obsojanja.
Kristjan pa je tisti, ki ve za veselo
oznanilo odrešenja in ve tudi, da je Nekdo prišel ter se kakor sol v hrani
izničil v tem svetu, da bi odrešil človeka in mu vrnil okus. Mi smo tisti, ki
nam je s krstom bil dan okus in moč, da v majhnosti naredimo vse. Sol namreč
mora ostati majhna, mora pa imeti okus.
Tako torej ni težava v hrani, ampak v
soli, ki ne opravlja svojega poslanstva! Z drugimi besedami, ni težava svet z
vsemi svojimi zablodami, ki jih nikoli ni in ne bo manjkalo, temveč v kristjanih, ki ne
svetijo kakor luči. Zato smo »izpljunjeni, vrženi proč in pohojeni«.
Res je Jezus velikokrat napovedoval
preganjanja zaradi Njegovega imena in blagroval tiste, ki se jim bo to godilo
zaradi Njega, in vendar si moramo priznati, da smo kristjani včasih »vrženi
proč in pohojeni«, ne zato, ker bi pričevali Zanj, ampak zato, ker nimamo
okusa po Vstalem. Smrdimo namreč po grobu, ljudje in svet pa hrepeni po
vstajenjskem Jutru.
V tem je naša velika odgovornost.
Poklicani smo »biti sol«, ki v še tako brezokusnih okoliščinah oznanja veselje
upanja, mi pa prevečkrat širimo in tekmujemo s temo.
Potrebno je torej, da se vsi skupaj ponovno vrnemo k veličini krsta, v katerem smo postali »sol«, k veličini poslanstva, s katerim smo bili poslani v svet, da bi dali svoje življenje in bi tako svet prejel okus.
Potrebno je torej, da se vsi skupaj ponovno vrnemo k veličini krsta, v katerem smo postali »sol«, k veličini poslanstva, s katerim smo bili poslani v svet, da bi dali svoje življenje in bi tako svet prejel okus.
Biti krščen, pomeni biti tako tudi mesto,
ki stoji na gori in ki se ne more skriti. Lahko sicer še naprej tekmujemo s
svetom, še naprej štejemo in preštevamo koliko nas je v primerjavi z ostalimi
in vendar izgubljamo bistvo. Naše poslanstvo ostaja v kvaliteti in ne
kvantiteti, ostaja v malem, neopaznem in tihem, ki spreminja svet, ne pa v
programih, ki bodo konkurenčni najsodobnejšim ponudbam. Poslanstvo kristjana
ostaja v luči, ki opravlja svojo nalogo toliko, kolikor sveti na Drugega in ne
sama nase. Vse ostalo je zato, da se »vrže proč in pohodi«.
Kaj pomeni imeti okus, ki privlači,
nam razkriva prvo berilo preroka Izaija. Pomeni opaziti bližnjega in mu
dovoliti, da postane brat. Pomeni opaziti soljudi in jim postati bližnji. Dati
lačnemu svoj kruh, pomeni pokazati svetlobo Jutra tam, kjer se vidi le
temo, sprejeti bedne brezdomce, pomeni prepoznati najprej sebe kot
»tujca in popotnika« na tem svetu, ki je bil sprejet v občestvo svetih ter to
posredovati drugemu. Predvsem pa pomeni najprej »odpraviti zatiranja iz
naših sred, kazanja s prstom in varljivega govorjenja.« Potem lahko zares
sijemo in šele po tem se lahko naša luč sveti pred ljudmi, ki bodo v
našem ravnanju videli, da smo srečali Kristusa in da smo vanj celo oblečeni.
Do takrat pa lahko postavljamo še tako
mogočne utrdbe, še tako dobre programe, še tako konkurenčne ponudbe in vendar nas
svet ne bo slišal. Ker od kristjanov bolj kakor »vzvišenost besede«,
potrebuje slabotne sile, ki jih Gospod spreminja v junaška pričevanja.
Potrebuje videti, da tudi mi ne vemo za nič drugega kakor za Jezusa Kristusa
in sicer križanega. Kajti On je tista prva sol, ki je sestopil iz svoje
slave in se pustil »raztopiti in izničiti ter svetu vrniti okus«.
Mnogi so ga posnemali in postali
resnična sol, toda zdaj smo na vrsti mi. Svet, ta hrana brez okusa, tudi danes
čaka kristjanov, ki bodo upali sestopiti iz svojih obramb in vzvišenosti ter
priti med njih, ne kot nasprotniki ali tekmovalci, temveč kot pričevalci!
Tiste Luči, ki je zasvetila vsem!
Tiste Luči, ki je zasvetila vsem!
Ni komentarjev:
Objavite komentar