Marija si ga je izbrala, Abraham si ga je izbral. Oba sta
namreč sprejela Gospoda, ki ju je obiskal in oba sta poslušala Besedo, ki je k
njima prišla. Marija ob Gospodovih nogah, Abraham ob treh možeh pod drevesom, ko so ti
jedli, oba pa v tišini svojega srca. Sprejemanje in poslušanje torej, da se
lahko zgodi - Beseda, ki postane telo, Beseda, ki postane konkretnost »Izaka«!
Bog je vedno tisti, ki prihaja prvi na naš dom. On je prvi,
ki išče srečanja z nami. Zato se pusti sprejeti in postreči. Obiskanje Boga pa
se ne more zgoditi, če človek ni na svojem domu, kar pomeni tam, kjer mora biti.
Sprejem se tudi ne more zgoditi, če človek bega okrog in ni pri sebi doma. Zato je ključnega pomena, da postanemo
resnično skladni sami s seboj, celoviti, enotni ter v vsakem trenutku točno
tam, kjer takrat moramo biti.
Abraham torej sprejme Boga na svoj dom, Marija sprejme
Gospoda na svoj dom. In njen dom so bili odnosi, zato si vzame čas in se usede
k nogam ter posluša. Beseda se zato lahko zgodi in rodi. Izvolila si je boljši del.
Nasprotno pa hoče Marta na vsak način pokazati, da je njen
dom v akciji in povsod tam, kjer je lahko glavna in kjer lahko pokaže, da je
gospodarica. Zato teka okrog, pripravlja in dela ne da bi se najprej ustavila
in prisluhnila, kaj je zares potrebno. Njeno delo je zato res njeno, ker ne
izhaja iz poslušanja Besede, ampak iz samoiniciative. Marta ne more biti
obiskana, ker za to ni prostora.
Jezus jo pokara ne zato, ker bi strežba bila
napačna, temveč zato, ker je vsa njena dejavnost izhajala iz osebne potrebe po
kontroli in ne iz poslušanja. V poslušanju pa se mora človek najprej izprazniti
sebe, da bi se sploh lahko napolnil z Besedo in šele nato, kakor pravi tudi
apostol Pavel Kološanom, izpolniti to Božjo
besedo, ki je spreghovorila. Ne
svoje, ampak Božjo. Marta pa svojo celo polaga v usta Besedi sami: »Reci ji vendar, naj mi pomaga!«
Ni torej dovolj Boga sprejeti in postreči, ampak Mu je
ključno tudi prisluhniti. V tem je razlika med Abrahamom in Marto. Oba sta
namreč Boga sprejela in postregla. Dvomim, da je Marta na mizo nosila kaj manj
obilnega kakor Abraham, dvomim, da je mizo napolnila počasneje kakor Abraham in
vendar je med njima temeljna razlika. Abraham si je potem, ko je Boga sprejel,
izvolil tisti boljši del in se znal
ob Bogu ustaviti in preprosto biti z Njim: »Stal
je pri njih pod drevesom, ko so jedli.«
Marta pa se ni znala ustaviti in poslušati, še je bila
namreč pomembnejša njena beseda. Zato se resnično srečanje kljub gostoljubju ni
moglo zgoditi.
V življenju je pomemben vrstni red, ki ga damo posameznim
opravilom. Naj bo današnja Beseda kakor tiho vprašanje ali se mi sami znamo ustaviti
in skloniti k Njenim nogam? Pustimo, da nas vpraša, katero mesto smo ji dali v
svojem življenju! Naj nas vpraša, koliko nam sme povedati to, za kar je bila k
nam poslana in koliko ji mi sami narekujemo, kaj želimo, da nam pove!
Beseda, ta skrivnost,
ki je bila skrita pred veki in rodovi in se je zdaj razodela njegovim svetim,
nas obiskuje in išče srečanja. Potrebuje srce, ki je pri sebi doma in ne bega
okrog, potrebuje srce, ki se usede k nogam in prisluhne, srce, ki sprejme in
pogosti prav s tem, da je tam. Takrat se
lahko zgodi, takrat se Beseda lahko rodi, takrat bodo dejanja »Marte« dobila
popolnoma nov pomen in pravo smer, ker ne bodo več rojena iz osebne potrebe po
dokazovanju, uveljavitvi in obvladovanju, temveč iz izpraznjenja sebe.
Tam ni
več potreben nadzor, ampak sprejetost, ni več ključno, kaj jaz naredim za
Gospoda, ampak kaj On hoče storiti zame. Ko se bo naše življenje vedno znova
začenjalo in iztekalo ob Njegovih nogah, bodo vsa naša dejanja postala resnično
pričevanje. Ker ne bodo več oznanjala sebe, ampak Besedo, iz katere so tudi
izšla.
Anja ❤ ni kaj dodati, pa vendar JEm: na Poti naj te varuje, vodi in blagoslavlja Gospod.
OdgovoriIzbrišiHvala lepa! Vse dobro nazaj!
OdgovoriIzbriši